Žurnāli

FEBRUĀRA JAUTĀJUMS

Veselības ministrija ķērusies pie stingru darba kvalitatīvo rādītāju izstrādes slimnīcām, tie tiks izstrādāti līdz šā gada maijam. Kuri no jūsu skatpunkta ir svarīgākie slimnīcu darba kvalitātes rādītāji, kas būtu jāvērtē?

Egija Siliniece, SIA "Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca" valdes priekšsēdētājaEgija Siliniece

Noteikti nav viena svarīgākā kritērija, ko izcelt, jāvērtē plašā spektrā gan kvantitatīvie, gan kvalitatīvie rādītāji, arī pacientu apmierinātība. Kopumā iniciatīva atbalstāma, jo ģimenes ārstiem līdz šim ir bijuši darba kvalitātes kritēriji, slimnīcām nav. Ja šādi kritēriji būs izstrādāti, būs mērķi, uz ko tiekties. Daudzās slimnīcās jau tagad iekšējā kvalitātes vadība ir gana labi sakārtota. Ja būs jāmotivē ārsti mainīt ierasto ikdienu, tad noteikti jābūt arī motivējošam finansējumam.

Sergejs Ļebedkovs, P. Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas Vispārējās ķirurģijas centra 4. nodaļas vadītājs

Sergejs Ļebedkovs

Pirmkārt, jāvērtē aparatūra un zināšanu līmenis, otrkārt - apmācības process, cik apmeklē kursus, seminārus, cik piedalās starptautiskos projektos, pētniecībā. Treškārt, vai notiek operāciju audits, kad nodaļas vadība kontrolē ķirurgu darbu gan tehniski, gan vizuāli, gan pēc rezultātiem. Vēl svarīgs ir zinātniskais darbs un stažēšanās specialitātē. Neapšaubāmi svarīgi ir arī kvantitatīvie rādītāji, īpaši šaurās specialitātēs - kolorektālajam ķirurgam gadā jāveic vismaz 20 taisnās zarnas operāciju, 60 hemoroīdu operāciju utt. Visas šīs lietas savā klīnikā kontrolējam, tāpat arī veicam pacientu atsauksmju izvērtēšanu. Mēs cenšamies jau tagad.

 

Iveta Neimane, Latvijas pacientu ar īpašām vajadzībām sadarbības organizācijas SUSTENTO veselības politikas koordinatoreIveta Neimane

No pacienta viedokļa raugoties, pirmkārt, vajadzētu vērtēt, vai slimība nekļūst hroniska, vai nerodas nepamatota invaliditāte, jo šobrīd par to neviens neatbild. Otrkārt, pieejamība: cik ātri var tikt uz konsultācijām un kādas ir samaksas iespējas - vai pacients nav spiests atteikties no ārstēšanas, jo nevar uzreiz samaksāt, jāvērtē, vai ir līzinga, nomaksas iespējas. Turklāt svarīgi, lai var samaksāt oficiāli un saņemt čeku par līdzmaksājumu un lai naudas saņēmējs būtu neitrāla persona, nevis ārstējošais ārsts. Būtiski, lai diagnoze tiek noteikta laikus, nozīmēti pareizie un vajadzīgie izmeklējumi un operācijas. Arī attieksme ir viens no svarīgākajiem aspektiem. Ārstam jāstrādā komandā, lai gadījumos, kad dakterim nav iespējams visu pacientam izskaidrot, būtu sociālais darbinieks, psihologs, kas to izdara, jo arī pacienti ne vienmēr ir atsaucīgi saziņai.

 

 

Uz augšu ↑