← Atpakaļ

Amiodarona inducēta tireotoksikoze

Šis nebija tipisks gadījums, jo ultrasonogrāfiski netika konstatētas raksturīgas maiņas, vienīgi difūzās struktūras izmaiņas, kas faktiski norādīja, ka ir tireoidīts, bet tas ir ļoti plašs jēdziens. Netipiski, ka arī pēc amiodarona pārtraukšanas vairākus mēnešus tas saglabājas un liek domāt, ka ar antiaritmisku preparātu pacients varbūt ārstēts jau uz tireotoksikozes fona, kas, savukārt, izraisa biežas mirdzaritmijas lēkmes. Šā klīniskā gadījuma demonstrācijas mērķis ir parādīt amiodarona indicētu tireotoksikozes gadījumu ar smagu gaitu un ilgstošu komplicētu ārstēšanu, kā arī atgādināt, ka, sākot terapiju ar amiodaronu, jākontrolē vairogdziedzera funkcija un struktūra.


Klīniskā gadījuma demonstrācija

(Dr. Lauma Zariņa)

Sūdzības un slimības anamnēze

Pacients, vīrietis, 63 gadus vecs. 2011. gada 31. martā akūtā kārtā stacionēts 9. nodaļā. Pārvests no reģionālās slimnīcas. Sūdzības, iestājoties P. Stradiņa Klīniskajā universitātes slimnīcā, par izteiktu nespēku, svīšanu, elpas trūkumu, sirdsklauvēm, apetītes trūkumu, krišanos svarā.

Slimības anamnēze

Pacients slikti jūtas kopš 2010. gada decembra beigām, kad parādījās nespēks, sauss lēkmjveida klepus, paaugstināta temperatūra (37,5-39º). 2011. gada 4. janvārī stacionēts reģionālajā slimnīcā.

Reģionālajā stacionārā veikto analīžu…

Raksta pilna versija nav pieejama

Atbilstoši Jūsu lietotāja līmenim raksta pilna versija nav pieejama. Ja vēlaties lasīt pilnu rakstu, aicinām reģistrēties vai abonēt Doctus.
Page

Lasītākie raksti