PORTĀLS ĀRSTIEM UN FARMACEITIEM
Šī vietne ir paredzēta veselības aprūpes speciālistiem

Ārstēt vai neārstēt pa tālruni un e-pastu?

Doctus
ASV dažādu specialitāšu ārsti diskutēja, vai var ārstēt pacienu pa tālruni un izmantojot elektronisko saraksti. Tika arī diskutēts, kā izmantot tālruni un citas elektroniskās ierīces diagnostikā, recepšu izrakstīšanā un citos jautājumos.

Primārās veselības ārsts no savas pieredzes stāstīja, ka saviem pacientiem vienmēr pirms antibiotiku izrakstīšanas, liek atnākt pie viņa, viņš nekad neizrakstot antibiotikas tikai pēc sarunas ar pacientu pa tālruni.

Dermatologs arī stāstīja, ka nekad neuzstāda diagnozi pa tālruni, jo pa tālruni cilvēks var samelot par patieso veselības stāvokli. Cilvēki mēdz melot, lai iegūtu to, ko vēlas. Viņš pastāstīja par vienu gadījumu, kad bija uzstādījis diagnozi un izrakstījis antibiotikas pa tālruni, jo pacients nekādi nav varējis ierasties uz vizīti. Divas dienas vēlāk viņš dzirdējis, kā šis pats pacients klīnikā sūdzējies, kā viņš ir nepareizi uzstādījis diagnozi, no tās reizes šis ārsts vairs nediagnosticēs slimības pa tālruni un neizraksta medikamentus.

Kāds cits ģimenes ārsts ir kritiski noskaņots par pacientiem, kuri vēlas, lai viņus ārstē pa tālruni, viņš uzskata, ka šie pacienti pamatā ir slinki, viņi izmanto tālruni, lai pasūtītu filmas, sūtītu vēstules un pasūtītu picu, un vēlas, lai arī ārsts viņus ārstē pa tālruni.

Ārsti kopīgi vienojās, ka ārstēšana pa tālruni ir kā spēlēšanās ar skorpionu. Visi ārsti piekrīt, ka pārāk daudz darīt ar tālruņa palīdzību ir nepareizi, bet dažreiz tālruni nāks izmantot, lai palīdzētu pacientam.

Viens no ģimenes ārstiem atzinās, ka ir tikai viena slimība, kuras gadījumā viņš pa tālruni nozīmē antibiotikas: konjunktivīts ar no rīta aizlipušiem plakstiņiem un zaļiem vai dzelteniem izdalījumiem. Nevienā citā gadījumā, pa tālruni viņš antibiotikas neizraksta. Pa tālruni viņš sniedz padomus un izlemj, kuram pacientam jau šodien jānāk pie viņa, kurš var atnākt rīt, bet kuram nekavējoties jādodas uz neatliekamās uzņemšanas nodaļu.

 Arī pediatri piekrita, ka pa tālruni vienīgais lēmums, kurš tiek pieņemts, ir par steidzamību, kad apmeklēt ārstu: nekavējoties, šodien, rīt vai nākamajā nedēļā.

Diskusijas noslēgumā ārsti izmantoja salīdzinājumu ar citām profesijām, lai paustu savu sašutumu par pacientiem, kuri vēlas ārstēties pa tālruni vai izmantojot e-pastu. Vai tad Jūs varat piezvanīt savam juristam vai grāmatvedim un dabūt pakalpojumu bez maksas pa tālruni. Vai Jūs pa tālruni labojat mašīnu, risiniet problēmas ar santehniku vai elektrību? Ja šiem profesionāļiem nelūdz darīt darbu pa tālruni, kādēļ to lūdz ārstiem?

Pilna diskusija pieejama Medscape mājaslapā.