← Atpakaļ

Veģetārietis – tas pats visēdājs, tikai bez gaļas?

Veģetārisms nav tikai uztura veids, tā ir arī dzīves filozofija. Līdz ar to ir ļoti grūti nodalīt tikai veģetārā uztura ietekmi uz cilvēka veselību, jo lielākajai daļai veģetāriešu raksturīgi vairāk rūpēties par savu veselību: sportot, atteikties no kaitīgiem ieradumiem, plānot uzturu. Šajā rakstā stāstām par vielām, ko ar veģetāru uzturu uzņem potenciāli vairāk un ko potenciāli mazāk, un arī to, kāda ir šo vielu nozīme cilvēka organismā un ietekme uz veselību.


Veģetārisma iedalījums

Jēdziens "veģetārisms" ir ļoti vispārīgs - tas apzīmē uztura veidu bez gaļas. Tomēr vai veģetārietis uzturā nelieto arī zivis un olas? Un kā ar piena produktiem? Lai ieviestu skaidrību, jēdziens "veģetārisms" sadalīts astoņos apakšvirzienos: lakto-ovo veģetārisms, lakto veģetārisms, ovo veģetārisms, pesco veģetārisms, pollo veģetārisms, semi veģetārisms, vegānisms, frutārisms (skat. tabulu).Veģetārisma veids un pārtikas produkti uzturā

Sabalansēts uzturs

Pirmie divi līmeņi visām trim uztura piramīdām ir vienādi, galvenās atšķirības starp visēdāju un lakto, lakto-ovo veģetārieša un vegāna uztura piramīdu ir trešajā līmenī (kas veido 15% no dienas…

Raksta pilna versija nav pieejama

Atbilstoši Jūsu lietotāja līmenim raksta pilna versija nav pieejama. Ja vēlaties lasīt pilnu rakstu, aicinām reģistrēties vai abonēt Doctus.
Page

Lasītākie raksti