← Atpakaļ

Sniega vilinājums

Flebologs Ints Ūdris, neiroloģe Daina Jēgere un farmaceits Artūrs Pozņaks ziemas nogurumu un tumšo vakaru garlaicību atgaiņā, brīvās stundas pavadot uz kalna. Kad priekšā redzi tikai trasi, aizmirstas gan saspringtā darbdiena, gan smagākie pacienti.


Ātro nobraucienu cienītājs

Ints ŪDRIS:  “Reizi gadā — uz lielajiem kalniem, lai izbaudītu ātrus nobraucienus!”INTS ŪDRIS ar kalnu slēpošanu nodarbojas no divpadsmit gadu vecuma - gandrīz trīsdesmit piecus gadus. Savulaik trenējies pie viena no slavenākajiem latviešu kalnu slēpotājiem - Jāņa Ciaguna.

Vēl tagad ar smaidu atceras, kā treneris visus slēpot gribētājus pie VEF Kultūras pils salādējis busiņā un visi jautri ripojuši uz Siguldu. "Pirmais kalns, uz kura sāku trenēties, bija Pirtnieks. Tagad tur ierīkota bobsleja trase, bet toreiz tas skaitījās Latvijā lielākais, stāvākais un modernākais slēpošanas kalns. Tā kā sniega lielgabalu nebija, sezona sākās ar to, ka Ciaguns atveda divas ugunsdzēsēju mašīnas ar ūdeni un kalnu…

Raksta pilna versija nav pieejama

Atbilstoši Jūsu lietotāja līmenim raksta pilna versija nav pieejama. Ja vēlaties lasīt pilnu rakstu, aicinām reģistrēties vai abonēt Doctus.
Page

Lasītākie raksti

  • Kā COVID–19 mainījis ikdienu? Latviešu ārste Francijā

    Doctus sazinājās ar vairākiem latviešu ārstiem, kas dzīvo un strādā ārpus Latvijas. Lūdzām dalīties pārdomās, kā SARS–CoV2 mainījis ārsta ikdienu un darbu. Kāds noskaņojums valda? Lūk, ko pastāstīja Latviešu ārste no Francijas Lasīt visu

  • COVID–19. Dažādu speciālistu skatpunktā

    Katru dienu pasaulē tiek atklāti apmēram 60 000 jauni SARS–CoV2 jeb COVID–19 gadījumi — tā liecina dati tīmekļvietnē worldometers.info. No gadījumu kopskaita katru dienu mirst apmēram 2500 cilvēku –– lielākajai daļai ir blakusslimības. Lasīt visu

  • Fiziskās slodzes ietekme uz sirds-asinsvadu sistēmu Vienkāršākā profilakse

    Nepietiekama fiziskā aktivitāte ir ne tikai kardiovaskulāro, bet arī citu hronisku slimību, piemēram, cukura diabēta, dažādu audzēju (plaušu, resnās zarnas audzēju u. c.), aptaukošanās, hipertensijas, kaulu un locītavu slimību (osteoporozes un osteoartrīta), depresijas modificējams riska faktors. Pat neliela fizisko spēju uzlabošana ievērojami samazina priekšlaicīgas nāves risku. Salīdzinoši, cilvēkiem, kuriem panākta pietiekama ķermeņa svara kontrole, nāves relatīvais risks piecu gadu periodā tiek samazināts par 44%. Īpaši jāatzīmē gados vecāki cilvēki, sievietes un iedzīvotāji ar zemāku sociālekonomisko stāvokli, kuru vidū biežāk novērojams nepietiekams fiziskās aktivitātes līmenis. Lasīt visu