Sausas mutes simptomi var būt atsevišķu medikamentu blakusparādība

Doctus . | 2017. gada 30. oktobris

Gados veciem pacientiem sausa mute var būt bieži sastopama blakusparādība, lietoto medikamentu dēļ. Sausa mute nozīmē, ka nav pietiekams siekalu daudzums, lai mute būtu mitra. 

Sausa mute var rezultēties košļāšanas, ēšanas un pat runāšanas problēmās. Turklāt sausa mute var paaugstināt zobu bojāšanās un mutes infekciju risku.

Tomēr vēl ir daudz nezināmā par saistību starp medikamentu lietošanu un sausas mutes simptomiem gados veciem pacientiem. Pētnieki analizēja 52 pētījumus par medikamentu saistību ar sausas mutes simptomiem.

Pētnieki secināja, ka ir vairāki medikamenti, kuru lietošana var rezultēties sausas mutes simptomos. Šādi ir urīna nesaturēšanai lietotie medikamenti (OR=5,91; 95 % TI [4,04 – 8,63]), antidepresanti (OR=4,74; 95 % TI [2,69 – 8,32]) un psiholeptiskie medikamenti (OR=2,59; 95 % TI [1,79 – 3,95]), šo medikamentus salīdzināja ar placebo.

Pētnieki norāda, ka veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem būtu regulāri jāmonitorē  un jāpārskata visi medikamenti, ko pacients lieto, lai identificētu iespējamās blakusparādības un pielāgotu devas vai mainītu medikamentus, ja tas ir nepieciešams.

 

AVOTS: Tan ECK, Lexomboon D, Sandborgh-Englund G, et al. Medications That Cause Dry Mouth As an Adverse Effect in Older People: A Systematic Review and Metaanalysis. Journal of the American Geriatrics Society, 2017

Uz augšu ↑
Chain

Saistītie raksti