Kā mainās ārsta un pacienta attiecības, ja pacients analīžu rezultātus redz tiešsaitē?
Veidojas situācija, ka pacienti analīžu rezultātus redz vēl pirms ārsta un pirms ārsts paspēj izskaidrot šos rezultātus. Tas liek pārdomāt stratēģiju, cik daudz, kādu un kad informāciju ārsts sniedz pacientam. Agrāk pacienti nāca pie ārsta pēc analīžu reuzltātiem un saņēma arī skaidrojumu par tiem, šobrīd ārstam ir jāizglīto pacients pirms tiek veiktas analīzes, jāizskaidro rādītāju normas.
Ja viss iepriekš ir korekti izskaidrots, pacienta iepazīšanās ar analīžu reuzltātiem pirms došanās pie ārsta var veicināt konstruktīvāku diskusiju starp ārstu un pacientu. Ja pacientam iepriekš nav korekti viss izskaidrots, pacients var lieki satraukties pirms sarunas ar ārstu.
Pacientu piekļuve savai veselības informācijai tikai pieaugs un ikvienam ārstam ir jābūt gatavam, ka pacients par savu veselību zinās arvien vairāk un kļūs izglītotāks.
Ārstam pirms analīžu veikšanas ir jāsagatvo pacients, ir jāizstāsta, kas tiek meklēts un kas tiek sagaidīts. Tā kā pacienti mēdz izmantot internetu, lai meklētu informāciju par savu problēmu, ārstiem vajadzētu norādīt pacientiem uzticamus informācijas kanālus, kur var iegūt kvalitatīvu un pacientam saprotamu informāciju.
Medicīnas sociologs uzsver, ka ārstiem pirms analīžu veikšanas, pacientam jāsniedz īsa apmācība par iespējamajiem rezultātiem, par meklētajām patoloģijām, kā arī par to, ka nav lieki jāsatraucas. Izskaidrojums par to, ko tieši ārsts meklē, ir liela daļa no veiksmīgas sadarbības starp ārstu un pacientu.
Pirmavots: amednews. Posted Aug. 27, 2012