PORTĀLS ĀRSTIEM UN FARMACEITIEM
Šī vietne ir paredzēta veselības aprūpes speciālistiem

Kāpēc slimnīcām izmantot sociālos medijus?

Doctus
Kāpēc slimnīcām izmantot sociālos medijus?
Janvārī ASV portāls "Medical Coding And Billing" publicējis 20 iedvesmojošus piemērus, kā slimnīcas izmanto sociālos medijus. Iepazīstinām ar secinājumiem un dažiem piemēriem.

Vai vērts slimnīcām izmantot sociālos medijus?

Slimnīcas un sociālie mediji ir lieliska kombinācija, raksta minētais portāls, sociālie mediji paver bagātas iespējas komunikācijā ar sabiedrību, pacientiem un pat sadarbības iespējas ar citām slimnīcām un veselības aprūpes spēlētājiem.

Privātums?

Lai gan ne viena vien mediķu grupa bijusi norūpējusies par privātuma jautājumiem, kurus var aktualizēt sociālo mediju lietošana, citi savukārt atklājuši, ka šīs lietas var kontrolēt un tādējādi var baudīt ieguvumus, ko sniedz sociālie mediji.

Lielisks kanāls krīzes komunikācijā

Sociālie mediji slimnīcu praksē ir lielisks kanāls ne tikai patiesas informācijas sniegšanā, bet arī spēlē būtisku lomu, lai novērstu nepatiesas ziņas un nobremzētu nepatiesu baumu izplatīšanos vēl pirms tās ir sasniegušas nekontrolējamus apmērus. Īpaši palīdzīgi sociālie mediji ir krīzes komunikācijā - pandēmiju, avāriju, katastrofu laikā.

Operativitāte un atklātība

Visi portāla uzskaitītie 20 piemēri parāda vienu tendenci - pat ja sociālie mediji ASV slimnīcās izmantoti visai pārsteidzošā veidā, sabiedrība allaž ir novērtējusi iespēju saņemt informāciju no pirmavota, novērtējusi atklātību un operativitāti.

Tas ir īpašs domāšanas virziens

Lai slimnīcas spētu būt klātesošas sociālajos medijos, tas prasa ieguldīt zināmus resursus - gan cilvēku darbu, gan tehnoloģijas, gan arī noteiktu domāšanas virzienu kā slimnīcu vadības, tā darbinieku vidū. Bet, iespējams, lielākais ieguvums, ko slimnīcām spēj sniegt sociālie mediji - vēl lielāka cilvēku un pacientu uzticēšanās, dziļāka un precīzāka slimnīcu darba izpratne.

Spilgtākie piemēri

Meijo klīnika - izglītošana

Šī klīnika jau ilgu laiku bijusi medicīniskās informācija avots tiešsaistē. Klīnikas tīmekļa vietnē bez maksas pieejami kompetenti padomi no vairāk nekā 3300 medicīnas speciālistiem, līdz ar to itin nemaz nav pārsteigums, ka viņi spējuši veiksmīgi izmantot arī sociālos medijus. Meijo klīnikai ir profili gan tviterī, gan YouTube, gan Facebook, tajos tiek popularizēts veselīgs dzīvesveids, īpaši sirds veselība.

Rush universitātes medicīnas centrs - blogi

Rush universitātes medicīnas centrs, kas atrodas Čikāgā, auditoriju sasniedz ar blogu starpniecību. Ārstiem tiek sniegta iespēja komunicēt ar pacientiem un lasītājiem, izmantojot 'pirmās-rokas' ierakstus savā blogera kontā. Šī saziņas iespēja īpaši palīdzīga bijusi pēc Haiti 2010. gada zemestrīces, informējot par veicamajiem pasākumiem veselības jomā.

Masačūsetas centrālā slimnīca - viedtālruņa lietotne

Masačūsetas slimnīcas speciālisti, kas izstrādāja iPhone lietotni, ļoti labi saprata, ka sociālie mediji nozīmē dalīšanos ar saturu. Tāpēc aplikācijā ietverta iespēja atrast tuvāko neatliekamās palīdzības punktu, lai arī kurā ASV vietā pacients atrastos. Izstrādāto viedtālruņa lietotni popularizēja, izmantojot slimnīcu sociālo mediju kanālus, tika radīts videoklips YouTube, lai blogeri varētu to ielikt savos blogos, tika radīta iespēja arī katram pašam pievienot savu video un kopīgot to ar Facebook palīdzību. Tādējādi šī lietotne ieguva lielu popularitāti Apple aplikāciju vidū.

Scott&White veselības centrs - krīzes komunikācija tviterī un YouTube

2009. gada novembrī, kad ASV Fort Hoot militārajā bāzē notika apšaude, kuras cietušos ārstēja  Scott & White veselības centrā, centrs dalījās ar jaunāko pieejamo informāciju par notikušā apstākļiem, informējot sabiedrību, žurnālistus, izmantojot tviterkontu un YouTube. Trīs dienu laikā sekotāju skaits pieauga par 78%, un centra YouTube kanāls kļuva par vienu no visvairāk apmeklētajiem bezpeļņas kanāliem šīs apšaudes krīzes laikā.

Nebraskas medicīnas centrs - klātbūtnes efekts

Centrs piedāvāja YouTube kanālā 360° apskates iespējas, tādējādi radot klātbūtnes efektu. Tas viss pateicoties kādai pacientei, kas tika iedrošināta un bija ar mieru dalīties savā vēža ārstēšanas pieredzē. Tas būtiski palielināja pieprasījumu pēc vēža ķirurģiskās ārstēšanas šajā klīnikā.

Sanfrancisko Benioff bērnu slimnīca - Facebook spēle

Šī slimnīca ar sociālo mediju starpniecību aktualizēja ziedojumu vākšanas akciju „Izaicinājums bērnu dēļ". Aptuveni 165 tūkstoši cilvēku piedalījās, un tika savākti 100 tūkstoši dolāru pateicoties sociālajiem medijiem, tai skaitā Facebook un Twitter. Liela daļa kampaņas ienākumu - gandrīz 806 tūkstoši dolāru tika savākti ar Facebook spēles FarmVille palīdzību, kurā spēlētājiem bija iespēja pasūtīt virtuālos saldumus. Šī neticami veiksmīgā kampaņa ļāva savākt līdzekļus jaunai slimnīcai.

Teksasas veselības centrs - komunikācija kolektīvā

Teksasas veselības centrs izmantojot sociālos medijus, veiksmīgāk ieviesa elektronisko veselības ierakstu lietošanu slimnīcā. Ar sociālo mediju palīdzību tika stiprināts kolektīvs un veicināta savstarpējā komunikācija starp kolēģiem.

Citi piemēri

Vēl cita slimnīca ar no slimnīcas helikoptera nofilmētu tornado video kļuva par būtisku uzticamas informācijas avotu vietējā kopienā. Kāda ASV slimnīca izmantoja tvītošanu tieši no smadzeņu operācijas norises, diskutējot tiešajā ēterā par labāko operēšanas taktiku. Visai populāri ir aktualizēt veselīgu dzīvesveidu, izmantojot konkrētus piemērus un dzīvesstāstus, vēstot par ārstēšanos un atveseļošanos.