PORTĀLS ĀRSTIEM UN FARMACEITIEM
Šī vietne ir paredzēta veselības aprūpes speciālistiem

Veselības aprūpes birkas

D. Ričika
Veselības aprūpes birkas
Mūsu veselības aprūpē netrūkst glītu birku, un brīžam šķiet, ka tās ir svarīgākas par pašu «drēbi»… Lūk dažas no birkām.

■ Aprīlī interesantu gājienu ar zirdziņu piedzīvoja Primārās veselības aprūpes plāna projekts 2014.-2016. gadam. Veselības ministrija ziņoja, ka projekta izskatīšana Ministru kabinetā atlikta par divām nedēļām, bet nākamajā dienā... projekts Ministru kabinetā jau bija izskatīts un ģimenes ārsti tikuši pie birkas drēbei, kas pašiem tā īsti ne tīk, ne der. Piemēram, aicinājums par otru māsiņu praksē ir jauks, taču 2013. gadā tāda bija tikai 37% ģimenes ārsta prakšu. Jo elementāri trūkst finansējuma viņas darbavietas īrei un ierīkošanai. Turklāt 32% prakšu gan ārsts, gan medmāsa strādā vienā telpā.

■  Skaista birka ir arī Latvijas izremontētās, aprīkotās slimnīcas, taču reģionālajām slimnīcām arvien grūtāk ir piesaistīt speciālistus neatliekamās palīdzības dežūrām. Daudzās reģionu slimnīcās ir tikai viens endoskopists, kas nozīmē, ka akūtiem pacientiem 24 stundu laikā nav iespējams nodrošināt izmeklējumu. Daugavpilī vienīgajam praktizējošajam ausu, kakla un deguna speciālistam ir jau vairāk nekā 80 gadu. Un dzīvības, veselības glābšana kļūst mazliet par laimes spēli, ja slimnīcā ieved pacientu ar daudzām traumām, bet dežūrā nav atbilstīga speciālista...

■  Cita pēc otras parādījušās pārtikas produktu kvalitātes zīmes - vispirms kardiologi piešķīra savas Michelin zvaigznītes maizei, kas ražota pēc viņu iniciatīvas ar samazinātu sāls, cukura daudzumu. Nu viņu pēdās seko uztura speciālisti ar savu produktu kvalitātes zīmi. Jauka zīme, ja vien tas nebūs atsevišķu uzņēmēju un ārstu sadarbības projekts, bet veikalu plauktos tiešām ieraudzīsim arvien vairāk veselībai draudzīgu un vērtīgu produktu

■  Tāpat pēdējā mēnesī startējušas izglītojošas tīmekļa vietnes pacientiem: grutnieciba.lv un asins-spiediens.lv. Protams, nav vietnei jāsavāc 50 tūkstoši reģistrēto lietotāju kā populārajai Māmiņu kluba vietnei, bet jācer, ka mājaslapu veidotāji radīs sociālu aktivitāti un nebūs piesprauduši vien birku, jo veselības veicināšanai iedalītas finanses, kas jāizlieto.

■  Jā, gribētos jau ļoti, lai "drēbes" kvalitāte veselības aprūpē biežāk atbilst glītajām birkām...

 

Raksts žurnālā