Skriešana var palēnināt procesu, kas izraisa osteoartrītu

Doctus . | 2016. gada 15. decembris

Visiem ir labi zināms, ka skriešana izraisa nelielu iekaisumu un sāpīgumu, tā ir cena, kas jāmaksā par sirds un asinsvadu sistēmas veselību. Ir zināms: nav sāpju, nav ieguvumu. Jaunā pētījumā pierādīts, ka pro iekaisuma molekulas pēc skriešanas nonāk ceļa locītavā, tādejādi samazinot iekaisumu locītavā. 

Pētnieki analizēja iekaisuma marķierus ceļa locītavas šķidrumā pirms un pēc skriešanas 18 -35 gadus veciem vīriešiem un sievietēm. 

Pētnieki atklāja, ka specifisko marķieru - citokīni GM-CSF un IL-15 - koncentrācija sinoviālajā šķidrumā samazinās pēc 30 minūšu skriešanas.

Pētnieki norāda, ka šis pētījums apliecina, ka jauniem, veseliem cilvēkiem fiziskās aktivitātes veido pretiekaisuma vidi, kam var būt ilgtermiņa ietekme uz locītavu veselību. Pētījumā pierādīts, ka skriešana ir hondroprotektīva, kas nozīmē, ka skriešana var aizkavēt deģeneratīvu locītavu slimību, piemēram, osteoartrīts, attīstību. 

Šīs ir ļoti labas ziņas, jo osteoartrīts ir sāpīga slimība, kas skar apmēram 27 miljonus cilvēku ASV.

Iepriekš tika domāts, ka garo distanču skriešana ir osteoartrīta riska faktors, tomēr šis pētījums pierādīja pretējo - skriešana var būt terapijas metode. 

Pētnieki turpinās darbu un pētīs cilvēkus ar anamnēzē bijušām ceļa traumām un skatīsies, kā skriešana ietekmē šos cilvēkus. 

 

AVOTS: Brigham Young University. Running actually lowers inflammation in knee joints: Running may also slow the process that leads to osteoarthritis. ScienceDaily. ScienceDaily, 9 December 2016.

 

Uz augšu ↑
Chain

Saistītie raksti

  • Skriešana kā galvenais medikaments ilgdzīvošanai

    Doctus . | 2017. gada 12. maijs

    Skriešana ir populāra un ērta brīvā laika fiziskā aktivitāte, kurai ir nozīmīga ietekme uz ilgdzīvošanu. Kopumā skrējējiem ir par 25 – 40 % zemāks priekšlaicīgas nāves risks un vidējais dzīves ilgums ir vidēji par 3 gadiem garāks nekā tiem, kuri neskrien.   Lasīt visu

  • 10 000 soļu dienā: nav maģiskā svara zaudēšanas formula

    Doctus . | 2020. gada 19. februāris

    Jau gadiem ilgi 10 000 soļu dienā tiek uzskatīts par zelta standartu tiem, kuri vēlas uzlabot savu veselību, jaunākie pētījumi rāda, ka atsevišķi ieguvumi ir arī no 7500 soļiem dienā. Tomēr zinātnieki norāda, ja vēlaties izvairīties no svara pieauguma, nevajag ņemt vērā tikai soļu skaitu.   Lasīt visu

  • Striju molekulārais un šūnu mehānisms

    Doctus . | 2020. gada 18. februāris

    Striae distensae jeb strijas ir ādas bojājumi, kas rodas hormonālu satricinājumu periodos, proti, pubertātes un grūtniecības laikā. Strijas parādās kā sarkanas vai purpursarkanas līnijas, kas lēnām pārvēršas bālās ādas līnijās, un tās novēro 90 % sieviešu, tomēr pētījumu par striju izcelsmi ir maz un nepieciešami jauni profilaktiski un koriģējoši ārstēšanas veidi. Lasīt visu

  • Monētas izmēra gudrais insulīna plāksteris

    Doctus . | 2020. gada 13. februāris

    Pētnieki strādā pie gudrā insulīnu izdalošā plākstera izstrādes, kas varētu monitorēt un pārvaldīt glikozes līmeni cilvēkiem ar cukura diabētu, kā arī ievadīt nepieciešamo insulīna devu. Lasīt visu